Google Mijn Bedrijf in 5 stappen

Maak een Google Mijn Bedrijf pagina

Jouw onderneming nóg beter vindbaar maken in Google? Webhero reikt ondernemers een praktisch 5-stappenplan aan om jouw Google Mijn Bedrijf helemaal op punt te stellen. START!

STAP 1│AANVRAAG 

Surf naar https://www.google.be/intl/nl/business en klik op ‘nu starten’. Vul zorgvuldig je bedrijfsnaam, adres, categorie en contactgegevens in. Voltooi je aanvraag voor Google Mijn Bedrijf door je connectie met het bedrijf onmiddellijk te verifiëren. 

STAP 2 | VERIFICATIE

De meeste bedrijven kunnen voor de optie ‘per post’ kiezen en ontvangen binnen enkele weken een persoonlijke verificatie briefkaart met een unieke code. 

Sommige bedrijven kunnen hun bedrijf ook op andere manieren verifiëren, bijvoorbeeld telefonisch, per sms of per e-mail.  Zie jij een van deze opties? Dat kan, volg dan gewoon deze instructies. Heb je een onderneming met 10 of meerdere locaties? Kies dan meteen voor de optie ‘bulkverificatie’. In sommige gevallen is zelfs directe verificatie mogelijk, maar dit kan enkel als je je bedrijf ooit al eens geverifieerd hebt via Google Search Console. Meer weten over de verificatie? Lees deze blog.

In tussentijd kan je alvast starten met je Google Bedrijfspagina te updaten via https://business.google.com. Benieuwd? Lees hier meer over in stap 4.  

STAP 3│VERIFICATIECODE BEVESTIGEN

Bevestig het adres van je onderneming door rechts vanboven in te loggen via google.com/business. Kies ‘locatie verifiëren’ en volg de aanwijzingen zodat je de juiste cijfercombinatie van op je briefkaart kan invullen. 

Wil je bedrijfsinformatie bewerken, reageren op reviews of foto’s en producten toevoegen? Go, want dit kan vanaf nu. 

Opmerking: Wees niet te ongeduldig en geef Google even de tijd om je bedrijfsinformatie correct te indexeren. Na een tijdje pronkt jouw bedrijf zeker in de zoekmachine. 

STAP 4│OPTIMALISATIE 

Google Mijn Bedrijf kan zoveel meer voor jouw organisatie betekenen dan het puur weergeven van je contactgegevens, openingsuren en website. Wil jij alle troeven van deze nuttige tool optimaal inzetten? Voeg dan zoveel mogelijk nuttige informatie toe o.a. foto’s van je bedrijf, je product, je locatie of mensen, bedrijfsvideo's, product of service informatie, kenmerken, rolstoelvriendelijk, etc. Wist je trouwens dat bedrijven die een foto toevoegen 35% meer clicks hebben naar hun website? Toch de moeite waard dus!

Opmerking: Iedereen kan een suggestie doen om jouw gegevens aan te passen. Heb je dat liever niet, zorg dan dat je zelf alles nauwkeurig invult en controleer je Google mijn bedrijf regelmatig en check of alle details kloppen.

Google zet je alvast op weg om jouw info correct weer te geven en nieuwe klanten of trouwe fans te (blijven) overtuigen met praktische handleidingen over

STAP 5 | RECENSIES OPVOLGEN

Een van de troeven van Google Mijn bedrijf zijn de recensies van klanten. Ze kunnen hun ervaringen delen met nieuwe klanten en dat geeft een enorme boost aan jouw geloofwaardigheid en authenticiteit als bedrijf. Keerzijde van de medaille? Negatieve recensies krijgen ook een plaats op je dashboard en kan je niet verwijderen. Als onderneming geef je een professioneel en sterk signaal naar klanten als je reageert op hun feedback. Zowel op positieve als negatieve berichten. Bedank hen of toon begrip en probeer hun volgende ervaring te verbeteren. Hiermee scoor je hoe dan ook goede punten.